Policjanci z Komisariatu II promowali bezpieczeństwo w krakowskich podstawówkach
Zbliżają się wakacje, które dla dzieci są czasem zabawy i odpoczynku od zajęć szkolnych. Ale nawet wakacyjna beztroska nie zwalnia z przestrzegania elementarnych zasad bezpieczeństwa. Policjanci spotkali się z uczniami w dwóch podstawówkach, aby przypomnieć te zasady i porozmawiać o zachowaniu ostrożności na drodze i w przestrzeni internetowej.
W ubiegłym tygodniu Policjanci z Komisariatu Policji II, w ciągu trzech dni przeprowadzili prelekcje dla uczniów klas 7 i 8 Szkoły Podstawowej nr 38 przy ul. Francesco Nullo, podczas których zwracali uwagę na bezpieczeństwo młodych ludzi w sieci. Funkcjonariusze przedstawili zagrożenia jakie wiążą się z surfowaniem w internecie i uświadamiali młodzież odnośnie odpowiedzialności prawnej, za przestępstwa popełniane w sieci wyjaśniając, że będąc jej użytkownikiem można stać się zarówno ofiarą jak i sprawcą przestępstwa. Mundurowi przypominali też, że w wirtualnym świecie, wbrew pozorom, nie jest się anonimowym, a „wrzucane” tam treści nigdy nie znikają i mogą zostać w różny sposób wykorzystane przez innych. W spotkaniach tych łącznie wzięło udział 9 klas. Dla młodszych dzieci z klas 2,3 i 4 funkcjonariusze z krakowskiego komisariatu zorganizowali spotkanie w Szkole Podstawowej nr 39 przy ul. Jachowicza, w którym wziął również udział policjant z drogówki. Zajęcia rozpoczęły się od przedstawienia różnic w umundurowaniu „zwykłego” policjanta od policjanta ruchu drogowego. Następnie omówiono zasady jakie obowiązują na drogach. Policjanci przypomnieli między innymi o prawidłowym przechodzeniu przez jezdnię po wyznaczonych do tego celu przejściach dla pieszych zwracając uwagę by nie korzystać w tym czasie z telefonów komórkowych i innych urządzeń, które rozpraszają uwagę. Była to też doskonała okazja do przedstawienia zasad poruszania się po drogach z wykorzystaniem rowerów, hulajnóg i innych tego typu sprzętów. W prelekcji wzięło udział 150 uczniów, którzy przedstawionej tematyki wysłuchali z ciekawością, o czym świadczyła duża aktywność i ilość zadawanych przez dzieci pytań.