Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Komenda Miejska Policji w Krakowie (KMP w Krakowie) zapewnia dostępność na swojej stronie internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony krakow.policja.gov.pl

Data publikacji strony internetowej:

Data ostatniej dużej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • niektóre filmy i grafiki nie posiadają opisów dźwiękowych (audiodeskrypcji), ale posiadają dostępne cyfrowo opisy tekstowe, które można pobrać. Opisy są zamieszczone w formie załączników;
  • nie wszystkie pliki dostępne do pobrania są dostępne cyfrowo lub posiadają wersje alternatywne

Treści nieobjęte przepisami

  • niektóre dokumenty opublikowane przed wejściem w życie ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami. Dane kontaktowe znajdziesz w dalszej treści deklaracji
  • na stronie mogą znajdować się treści, które nie zostały przez nas przygotowane i mogą być niedostępne cyfrowo.

Przygotowanie deklaracji

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można skorzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Problemy z dostępnością strony internetowej można zgłosić do Zespołu Prasowo-Informacyjnego na adres email: rzecznik@krakow.policja.gov.pl bądź pod numerem telefonu: 47 83 52 617.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementów

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy

Jeżeli chcesz zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej przejdź do: Wniosek o zapewnienie dostępności

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym podając nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpieniaz żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej spawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Komenda Miejska Policji w Krakowie - ul. Henryka Siemiradzkiego 24, Kraków

Ze względu na specyfikę zadań Policji wizyty osób w Komendzie najczęściej mają charakter umówiony i osobie postronnej podczas pobytu zazwyczaj towarzyszy policjant/ka lub pracownik/czka cywilny. Skontaktowanie się przed wizytą pozwala na określenie potrzeb osób z niepełnosprawnościami, poinformowanie o udogodnieniach i ograniczeniach oraz ustalenie zasad poruszania się i załatwiania sprawy, w tym przedstawienie szczegółowych informacji o dostępności architektonicznej oraz zakres pomocy, która może zostać udzielona. Należy zaznaczyć, że nie wszystkie pomieszczenia Komendy są udostępnione dla osób postronnych.

Rozwiązanie 1. – przyjazd/przyjście bez umówienia

Siedziba Komendy Miejskiej Policji w Krakowie, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ul. Henryka Siemiradzkiego 24 w Krakowie. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku (przy wejściu).

Do wejścia głównego prowadzą schody oraz pochylnia, która umożliwia dojazd na wózku inwalidzkim.

W głównym znajduje się recepcja, do której prowadzą trzy stopnie schodów. Przy schodach znajduje się urządzenie do transportu osób niepełnosprawnych. Recepcjonista w razie potrzeby organizuje możliwość przeniesienia osoby niepełnosprawnej. Personel recepcji nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Pracownik recepcji posiada dostęp do telefonu, może przekazać słuchawkę interesantowi.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są z recepcji (znajdują się tam miejsca do siedzenia oraz przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych toaleta), poruszają się po terenie KMP w obecności funkcjonariusza lub pracownika policji, którzy są powiadamiani przez recepcjonistę.

Do dalszych części obiektu prowadzą schody oraz winda poruszająca się pomiędzy trzema kondygnacjami obiektu. Nie występują bariery poziome w tych częściach obiektu, które przeznaczone są do obsługi interesantów (pion kryminalny, pion prewencji, dziennik podawczy).

Interesanci mogą być obsłużeni bezpośrednio na recepcji oraz w sąsiednich pomieszczeniach (policjanci i pracownicy schodzą do interesantów). Złożenie skargi Komendantowi Miejskiemu Policji w Krakowie lub Zastępcy nie wymaga pokonania barier architektonicznych, odbywa się na poziomie recepcji.

Toalety dla interesantów znajdują się na każdy piętrze budynku. Toalety nie są przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim, poza toaletą obok recepcji, na poziomie „0”. Przed budynkiem, na parkingu od ul. Siemiradzkiego, są dwa miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.

Rozwiązanie 2. – umówienie wizyty

Na wizytę można się umówić telefonicznie, dzwoniąc do policjanta/pracownika zajmującego się przedmiotową tematyką lub sprawą.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W recepcji budynku znajduje się pętla indukcyjna.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w Alfabecie Braille’a. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.

Połączenie z policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

Jak skorzystać z bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego? Przejdź do: Informacje dla osób niedosłyszących

Usługa tłumacza jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi https://euslugi.policja.pl/.

Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się zobowiązuje organy administracji publicznej do udostępnienia usługi pozwalającej na komunikowanie siz osobami doświadczonymi trwale lub okresowo trudnością w komunikowaniu się. Aby dowiedzieć się więcej przejdź na: http://bip.krakow.kmp.policja.gov.pl/330/informacje-dla-osob-nie/22504,Informacja-dla-osob-niepelnosprawnych.html

Koordynator ds. zapewnienia dostępności

Funkcję koordynatora do spraw zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pełni:
nadkom. Łukasz Czyż, Naczelnik Wydziału Prezydialnego KMP w Krakowie, e-mail: lukasz.czyz@krakow.policja.gov.pl. Kontaktować można się także, dzwoniąc na numer telefonu: 47 83 52 590

Powrót na górę strony