#ZnamTeNumery - współpraca Komendy Miejskiej Policji w Krakowie i Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie
Wydział Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Krakowie podjął współpracę z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Krakowie, w ramach której na ekranach znajdujących się w tramwajach mieszkańcy Krakowa mogą zobaczyć spot informacyjny o metodach oszustów dokonywanych na legendę.
Informowanie o zagrożeniu i edukacja, to jedna z form walki z plagą oszustw na tzw. legendę. W związku z tym policjanci z Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Krakowie poszukują nowych sposobów dotarcia z kampanią informacyjną. Efektem tych działań jest współpraca z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w ramach której, mieszkańcy Krakowa korzystający z komunikacji miejskiej mają możliwość obejrzenia spotu #ZnamTeNumery, który jest wyświetlany na ekranach znajdujących się w krakowskich tramwajach.
#ZnamTeNumery – to kampania społeczna realizowana przez Komendę Główną Policji wspólnie z Telewizją Puls oraz Fundacją „Pod Dębem”. Do działań włączyła się również Poczta Polska. Kampania adresowana jest do seniorów i ich bliskich, a jej twarzami są bohaterowie serialu Telewizji Puls „Lombard. Życie pod zastaw”.
Celem działań w ramach kampanii #ZnamTeNumery jest wypracowanie zasad bezpieczeństwa dla seniorów (łatwy i zrozumiały algorytm zachowań w sytuacji potencjalnego zagrożenia oszustwem). Ponadto uświadomienie seniorów oraz ich najbliższych na temat niebezpieczeństw i metod oszustw, z jakimi mogą się nieświadomie spotkać. Natomiast młodsze pokolenie ma stanowić ekipę wsparcia dla bliskich osób, w starszym wieku.
Na potrzeby kampanii uruchomiona została strona internetowa https://znamtenumery.pl/.